spalio 17, 2010

Žuvų karalystė Tsukiji turguje

Į savo virtuvę grįžau pilnu tempu: cepelinai išvirti, dauphinois bulvytės įtrauktos į nuolatinį šeimos meniu, naujos kulinarinės knygos (4) intensyviai skaitomos ir pradėtos "ragauti", o Gilbert Eat, Love, Pray skaitoma pagreitintai, nes knygą noriu baigti iki pažiūrėdama filmą, o filmą noriu pažiūrėti iki kol man visi apie jį nepripasakojo tiek, kad galėčiau ir nebežiūrėti. Į darbus ir malonumus jau įsisukau šimtu procentų, todėl mėnuo atostogų atrodo kaip tolimas prisiminimas, tiesa, vis dar šildantis ta dvidešimt kelių laipsnių šiluma, kurią išskrisdama palikau Osakoje.
Į virtualią virtuvę kol kas grįžtu be recepto, užtat su įspūdžiais iš Tokijaus Tsukijio - didžiausio didmeninio žuvies turgaus pasaulyje. Veiksmas turguje prasideda labai anksti - dar prieš penktą valandą ryto į jį prekeiviams pristatomos ką tik sugautos žuvys, prasideda tunų aukcionas, sutraukiantis į Tsukiji daugiausia smalsuolių, todėl norintiems nepraleisti viso šurmulio, reikia pasirinkti, ar nemiegoti visą naktį, ar keltis paryčiais... Mes nusprendėme trumpai nusnūsti, tad atsikėlę apie 4 ryto šokome į pirmą traukinį Tsukijin.

Rytiniai darbai Tsukiji turguje - kraunamos ir pardavimui ruošiamos žuvys

Turguje gyvenimas jau virė, visi leidimai į aukcioną buvo išdalinti, taigi pirmiausia pasukome į vaisių ir daržovių turgų. Kaip tik buvo valgomųjų kaštonų ir prabangiųjų matsutake grybų sezonas.

"Pūkučiai" (valgomieji kaštonai)

Matsutake (liet. "pušies grybai") tokie brangūs, nes jie auga tik natūralioj aplinkoj, o gurmanų vertinami dėl savo stipraus aromato. Pasimėgauti jais, deja, neteko, nes nuo virtuvės mane skyrė keli šimtai kilometrų ir dar kelios dienos Tokijuje.

Matsutake grybai

Apžiūrėję Azijos vaisių ir daržovių paletę, pasukome į mažmeninių parduotuvėlių ir sushi restoranų zoną. Sutinku, kad sushi neatrodo pats tinkamiausias pusryčių meniu, bet būti ten, kur tiekiamas šviežiausias ir geriausias sushi mieste ir jo neparagauti galėtų tik visiški bejausmiai (kulinariniai bejausmiai, žinoma). Beklaidžiojant po turgų, vienas prekeivis pašnibždėjo, kad gerą sushi restoraną atskirsime pagal klientų apavą: botus avintys vietiniai geriausiai žino, kur ieškoti skaniausio Tsukiji sushio, nors į restoranėlius pusryčių užsuka ir darban skubantys salarymen'ai:

Prie populiariausių sushi restoranų Tsukiji turguje jau nuo 6 ryto nusidriekia eilės (tuščios erdvės - įėjimai į kitas užeigas..)

Keturis kartus užsisukusi žmonių eilė prie mūsų pasirinkto restoranėlio pirma nuteikė nelabai optimistiškai, bet guodė tai, kad mes vis judam pirmyn, o už mūsų atsiranda vis daugiau laukiančiųjų. Pralaukę kiek daugiau nei valandą, patekome prie savo svajonių pusryčių stalo. Kaip ir daugelis pasirinkome rinkinį, kad paragautume kuo įvairesnių žuvų ir jūros gėrybių.

Sushis buvo tiesiog dieviškas, o labiausiai patiko su šukutėmis ir su krevete, kuri, atrodė, buvo net saldi! Pasistiprinę patraukėme to, ko ir atėjome - apžiūrėti Tsukijio žuvų karalystės. Klaidžiojome ten gerą valandą, kol, atrodė, apžiūrėjome jau viską. Pasižvalgyti po prekystalius kviečiu ir jus!

1. kokia įdomi patirtis :) dievinu turgus, o jau šitam tai turbūt ir apsigyventi norėčiau :)puikus fotoreportažas.

2. sveika sugrizus! 4h atsikelus sushiai jums buvo jau kaip pietus :) o tai ten visi nuo ankstaus ryto tu sushiu eina pavalgyt i turgu? gal jiems nesimiega :))) p.s. apie valgyk, melskis ir mylek as irgi jau spejau isgirs ne kokiu atsiliepimu:(

3. Koks gražus reportažas! :)) Norėčiau ir aš ten nuvykt:))

4. Indre (1), su kuriuo tunu? Tuo, kur buvo sušaldytas, ar tuo, kur atrodo, kaip geriausia jautiena? :) Nežinau, su kuriuo mūsiškiai buvo, bet visos žuvys buvo nerealios, šviežios, net saldžios :) Ech, užsisvajojau pakartoti tuos "pusryčius" :)
    Indre (2), ačiū ačiū :) sugrįžusi džiaugiuosi, nors šįkart ir Japonija labai pasidžiaugiau :) Kaip šalimi. Todėl ir ten sugrįžti dar norėčiau :) Jo, sushi eina pavalgyti anksti, nes bent jau tie restoranai, kurie yra turguje, tai dirba max iki 2 val dienos, aplinkui, kiek skaičiau, irgi panašiai. p.s. VMM aš vis tiek norėsiu pamatyti :) reikia gi savo nuomonę susidaryti...
    Egidija, Neringa ir Ineta - dėkui :) Džiaugiuosi, kad patiko :) Labai malonu girdėt.