kovo 17, 2010

Trapus aguoninis pyragas su pomidorais, sūriu ir alyvuogėmis

Šį mėnesį kažkaip visai neatsispiriu savo aistrai kulinarinėms knygoms... Turiu jų daug, bet noriu dar daugiau :) Aišku, mėgstu skaityti kulinarinius blog'us, žvalgytis po kitas virtuves, sužinoti, kas ką naujo pagamino, kaip pavyko, pasisemti idėjų, bet receptų ieškau pirmiausia knygose! Man jie tiesiog mielesni.. gal dėl to, kad ir kulinarinės knygos man kur kas daugiau nei tik vieta, kurioje surašyti receptai..? Ne virtuvės žmonės manęs niekaip nesupranta, bet aš savo knygų tiesiog pasiilgstu! Beveik visas jas perverčiu kiekvieną savaitę, beveik visada tiksliai žinau, kurioje dalyje yra ieškomas receptas ir atverčiu jį iškart. Na, kartais apsirinku keletu puslapių... :) Naujas knygas paprastai renkuosi ilgai, niekada nečiumpu vos tik pamačiusi... Daug kartų einu į knygyną, vartau jas, skaitau, kol įsitikinu, kad knyga nekartoja mano jau turimų knygų, kad receptai tikrai originalūs ir man patrauklūs ir kol suvokiu, kad nenurimsiu, kol ši knyga nebus mano lentynoje.
Šįkart siaubingai įsinorėjau 3 knygų - vienos su devyniom galybėm blynų receptų, kitos, pasakojančios virtuvės paslaptis ir plytos šokolado (aha, aš apie tą storą "Šokoladą"...). Savo įspūdžius apie šias knygas papasakosiu tada, kai jau gerai susipažinsim :) Turiu bent keletą kartų perversti jas nuo A iki Z, išbandyti keletą receptų ir tik tada nuspręsiu, kokią mano širdies kertelę jos užims.
O šiandien receptas iš mano dabartinės favoritės - M. Berry "Klasikinės virtuvės". Į receptą akis blizginau dar nuo vasaros. M. Berry nuomone, šis pyragas labai tinkamas iškylų valgis, tad galėsite pritaikyti ir ten. Man, tiesa, jis skanesnis šiltas, bet pagyrimų susilaukė ir šaltas :) Neabejoju, kad jį pamils visi trapios tešlos ir pomidorų mėgėjai!


Trapus aguoninis pyragas su pomidorais, sūriu ir alyvuogėmis

Tešlai:
250 g miltų
125 g sviesto
90 g aguonų
1 v.š. rudojo cukraus
Druskos
4 v.š. šalto vandens

Įdarui:
3 v.š. aliejaus
2 stambiai pjaustyti svogūnai
3 česnako skiltelės
400 g konservuotų pomidorų
140 g pomidorų tyrės
2 a.š. baziliko/pesto padažo
Šakelė rozmarino
1 a.š. cukraus
Druskos
125 g tarkuotos mozzarella'os/fermentinio sūrio
Juodųjų alyvuogių

Tešlos paruošimas:
Visus ingredientus, išskyrus vandenį, triname pirštais (arba mikseriu), kol gaunasi smulkūs trupinėliai (sutrupa sviestas ir apsivelia miltais, aguonomis..).
Supilame vandenį ir minkome tešlą, kol gauname vientisą gumulą.
Tešlą iškočiojame, kad tilptų į 30 cm skersmens kepimo formą. Tešla padengiame ir formos kraštelius.
Tešlą subadome šakute ir pastatome šaltai 30 min.

Per tą laiką ruošiame įdarą:
Aliejuje pakepinam svogūną, smulkintus česnakus, supilam smulkintus pomidorus, pomidorų tyrę, prieskonius ir kaitinam, kol masė sutirštėja (turi gautis tiršta masė - tokia, kad galėtume tepti ant tešlos pagrindo).

Paskutiniai žingsneliai:
Pašaldytą tešlą statom į orkaitę, įkaitintą iki 220 °C ir pakepam 15 min.
Po to sukrečiame ant jos pagamintą pomidorų padažą, užtarkuojame sūrio, sudedam alyvuoges ir šaunam į orkaitę 15 - 20 min.

Skanaus!

8 komentarai:

  1. Ir man šitas receptas jau seniai nusižiūrėtas :) Bet dar neprisiruošiau išbandyti. Tai, kad tau patiko, tik skatina ir mane išbandyti :) Tik aš palauksiu dar šiltesnio pavasario, kad bent į kiemą būtų galima išeiti vakarais pasisėdėti :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Taip, Aušra, tikrai rekomenduoju išbandyti ir ne tik aš, bet ir visi kiti 5 ragavę pyrago! :) Ir nedelsk...geras maistas tinka bet kokiu oru ;)

    Neringa, labai džiugu, kad ir tave pyragas sudomino - juk esi jau tiek visko prigaminusi!! :)
    O receptas išties įdomus ir labai vertas išbandymo :) Anksčiau su trapia tešla iš nesaldžių pyragų gamindavau tik quiche'us, o dabar aš pilna idėjų!

    AtsakytiPanaikinti
  3. Atrodo be galo skaniai, net neabejoju, kad toks ir yra. Gaminsi jau šį savaitgalį. Ačiū, už idėją :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Oj, Renata, kaip džiugu, kad patinka!! Linkiu sėkmės gaminant ir skanaus valgant ;)

    AtsakytiPanaikinti
  5. :D Suprantu tai kaip ženklą, kad kepinėlis patiko :) Žiauriai malonu tai girdėti ir taipogi dėkui! :)

    AtsakytiPanaikinti